chiptuningede

Stage 2 Tuning

Hieronder ziet u de vereisten voor stage 1 en stage 2 tuning.

Stage 1 tuning

- Geschikt voor alle voertuigen
- Voertuig dient in goede staat te zijn
- Geen mechanische aanpassingen aan voertuig noodzakelijk
- Voertuigen met extreem hoge km standen nemen wij niet in behandeling (350.000+km)

Stage 2 tuning

- Geschikt voor alle voertuigen met minimaal een downpipe upgrade
- Klant dient zelf de mechanische aanpassing aan downpipe te verzorgen voor de stage 2 tuning software aanpassing
- Voertuig dient in goede staat te zijn
- Voertuigen met extreem hoge km standen nemen wijniet in behandeling (350.000+km)

Dagelijks krijgen wij de vraag: 'Kun je mij ook jullie stage 2 aanbieden?'  ​

Er is regelmatig misverstand over de mogelijke tuning stages. Wij leggen uit hoe het nou echt zit. Het is belangrijk dan in ieder geval de eerste drie stages bij iedereen helder zijn.  ​ ​

​ Stage 1 Tuning ​​

Stage 1 Tuning kent iedereen wel. Hiermee wordt 'chiptuning' bedoelt. Chiptuning staat voor het aanpassen van kenvelden in het motormanagement van de auto. Hier komen geen aanpassingen aan auto onderdelen bij kijken. De auto dient in goede conditie te zijn om getuned te kunnen worden. Zijn er twijfels over de staat van de auto, ga dan eerst langs uw vaste garage en laat de auto controleren op deze punten voordat u contact opneemt met ons om de chiptuning te laten uitvoeren. In sommige gevallen worden minpuntjes die al in de motor zitten versterkt na de chiptuning en dat is natuurlijk zonde. ​ ​

​ Stage 2 Tuning ​​

Stage 2 Tuning is de stage waar veel misverstand over is. Vaak is in dit geval de auto al getuned, en na een tijdje wil de gebruiker nog wat meer pit uit de auto halen. Om met de deur in huis te vallen; het vermogen met 20pk verhogen KAN NIET!! Anders had de tuner dit echt wel aangeboden bij de eerste afspraak. Voor Stage 2 Tuning zijn aanpassingen nodig aan de auto. In de meeste gevallen betreft het een aanpassing aan het uitlaat systeem. Denk aan een uitlaat en/of downpipe met een race katalysator en een grotere diameter. Eventueel aanpassingen aan het inlaattraject, denk hierbij aan een race luchtfilter of een cold air intake. Kortom Stage 2 Tuning moet begeleidt worden met aanpassingen aan de auto zelf zodat het motorblok en turbo het extra vermogen kunnen dragen. Denk ook aan ophanging, banden en remmen van de auto. Meer vermogen en dus meer snelheid moeten natuurlijk ook snel genoeg tot stilstand gebracht kunnen worden.  ​​

Let op; wij monteren geen onderdelen, als u al een upgrade downpipe heeft gemonteerd dan kunnen wij de software verzorgen. De prijzen beginnen al bij 350€.
Stuur hieronder uw aanvraag in voor stage 2 Tuning, vermeld hierbij dat het om stage 2 tuning gaat. ​​

Stage 3 Tuning ​​

Stage 3 Tuning gaat nog een stap verder. Ten eerste moeten de aanpassingen van stage 2 al te zijn doorgevoerd. Voor Stage 3 wordt meestal een grotere turbo, Intercooler set, injectoren etc geplaatst om het nog hogere vermogen te kunnen handelen. Zonder deze hardware aanpassingen gaat het blok simpelweg kapot. ​ ​

​ Stage 4 / 5 etc Tuning ​​

Natuurlijk zijn er ook nog hogere stages van chiptuning. Vaak worden bij de volgende stages motorcomponenten binnenin de motor ge-upgrade zodat het wederom nog hogere vermogen gedragen kan worden door de auto.   ​ ​