chiptuningede

Garantie

Chiptuning Ede is een performance tuning bedrijf. Wij optimaliseren naar max 95% binnen de veiligheidsmarges van de auto, mits anders overeen gekomen. Kwaliteit en Service staan hoog in ons vaandel.

Alle software die wij programmeren is zorgvuldig ontwikkeld en uitvoerig getest op een testbank en/of de weg. Immers zult u ook op de weg gebruik maken van uw auto, en dat vinden wij dan ook het belangrijkste aspect. Naast het uitvoering testen passen wij de stage 1 software aan binnen de veiligheidsmarges van de autofabrikant. Onderstaande garantievoorwaarden zijn van toepassing op stage 1 tuning. Stage 1 +, stage 2 en hoger vallen hier niet onder.

Wij bieden een 14 tevredenheidsgarantie bij het Stage 1 VIP pakket. Bent u binnen de periode van 14 dagen niet tevreden met de tuning dan zetten wij de auto terug naar originele software en wordt u terugbetaald met aftrek van onze kosten. Met onze kosten bedoelen wij arbeidstijd, materiaal en/of softwarekosten. Indien u zich 15 dagen of later na de tuning bij ons meldt is er geen terugbetaling meer mogelijk. Uiteraard kunnen wij nog wel in overleg bekijken of wij verbeteringen kunnen aanbrengen aan de software of definitief terug zetten naar standaard software.
Wanneer de standaard software door ons is teruggezet kunnen geen verdere aanspraken worden gemaakt op garantievoorwaarden. Wanneer u restitutie wilt verzoeken wij u dit binnen 14 dagen schriftelijk aan te geven.

Verbetering brandstofverbruik valt nooit onder de garantievoorwaarden omdat dit van diverse factoren afhangt, maar met name het gebruik door de bestuurder heeft hier invloed op. Afwijkend brandstofverbruik is geen argument voor garantievoorwaarden of terugbetalingen. Terug naar standaard software is altijd mogelijk.

Naast de tevredenheidsgarantie geven wij tot wel 10 jaar garantie op onze software bij ons Stage 1 VIP pakket. Wordt de tuning ongedaan gemaakt door de dealer bij een software-update dan programmeren wij met een kleine toeslag van 50 euro onze tuning in de auto met behoud van de laatste dealer update. Let wel; soms verschillen de software versies zodanig dat het niet meer mogelijk is om de oude software versie te gebruiken en dit kan resulteren in afwijkende rijbeleving. Bij opnieuw inladen van software kunnen wij een extra toeslag berekenen wanneer wij langer dan 1 uur aan de auto moeten werken, zoals bij de bench of boot methode het geval kan zijn. De toeslag is afhankelijk van de duur van de werkzaamheden.

De garantie geldt alleen voor chiptuning/auto tuning. Diensten die te maken hebben met EGR, DPF en opties zoals Pop and Bang, Launch control vallen hier nadrukkelijk niet onder. Dit zijn slijtage gevoelige onderdelen of aanpassingen die de levensduur van onderdelen zoals de turbo kunnen verkorten.

Omdat wij geen kijk hebben op het gebruik van de auto na de tuning wijzen wij u op uw eigen eindverantwoordelijkheid in gebruik van de auto. U dient zelf te zorgen voor goed en tijdig onderhoud. Denk aan motorolie van hoge kwaliteit, bougies, luchtfilter en algeheel onderhoud zoals banden en remmen.

De garantievoorwaarden vindt u ook op uw factuur, die tevens als garantiebewijs dient.
U kunt ten alle tijden vragen om eerst een proefrit met de auto te maken alvorens de factuur te betalen. Dit stellen wij zelfs op prijs zodat u en wij vergewist zijn dat de auto in orde is. Indien er iets niet in orde is, is dit het moment om dit bij ons aan te geven. Met het betalen van de factuur gaat u akkoord met b.g. garantievoorwaarden. Wanneer de factuur niet betaald is kan men ook geen aanspraak maken op de garantievoorwaarden, wel kan er aanspraak gemaakt worden om de tuning ongedaan te maken. Een uitzondering hierop zijn bedrijven die een factuur met 14 dagen betalingsverplichting ontvangen.

Heeft u naar aanleiding van de garantievoorwaarden nog vragen neem dan gerust op met ons via het contactformulier. Natuurlijk kunt u ons ook telefonisch bereiken.

Laatste aanpassing 17-11-2021