chiptuningede

Rooktest Auto

Rooktest auto wordt meestal toegepast als er een lekkage voor vermogensverlies zorgt maar lastig te vinden is. Ook is het goed om periodiek een rooktest of lekkagetest uit te voeren om de conditie van de motor te controleren. Lekkages kunnen namelijk, indien niet snel verholpen, voor veel ellende zorgen.  ​

Door middel van een professioneel rooktest apparaat kunnen wij lekkage snel opsporen. 
Komt er tijdens de test ergens rook uit het motorcompartiment, dan is de lekkage makkelijk aan te wijzen. Is er geen rook te zien en blijft de rook binnen in de motor? Dan kan een lekkage door middel van een rooktest ook worden uitgesloten.  ​​

'Rooktest auto' zou jaarlijks op iedere auto uitgevoerd moeten worden om de conditie van de motor te testen en te blijven monitoren. ​​

De duur van een rooktest is ongeveer 15 tot 30 minuten, afhankelijk hoe snel een lekkage gedetecteerd kan worden.  ​​

U kunt onder het genot van een kopje koffie of thee hierop wachten. ​​

Wij werken uitsluitend op afspraak. Neem hiervoor telefonisch of per contactformulier contact met ons op. 

Kosten Rooktest Auto

Rooktest auto - 50€ (excl uitgebreide diagnose)

Werkwijze:
Reguliere rooktest via lucht-inlaat van de auto.
Het circuit vult zich met onschadelijke, neutrale rook.
Indien er geen rook uit het motorcompartiment komt tijdens de rooktest is er geen lek gedetecteerd.
Indien wel rook uit het compartiment komt is er vanzelfsprekend wel een lek, en kan de locatie vrij snel aangeduid worden in de meeste gevallen. 

Een uitgebreide diagnose is niet inbegrepen.

Lekkagetest Auto

Neem het zekere over het onzekere en laat een rooktest uitvoeren. Een compressietest is soms niet voldoende. Bij een rooktest is er altijd duidelijkheid zonder vraagtekens achteraf. Een lekkagetest bij de auto wijst binnen een paar minuten uit of er uitwendige lekkages zijn aan slangen of andere niet geheel dicht zijnde onderdelen.

Compressietest Auto

Bij een compressietest wordt de druk binnenin de motor gemeten op bepaalde componenten. Vertoont een onderdeel binnenin de motor slijtage dan kan er door middel van een compressietest uitgewezen worden of het onderdeel wel stabiele druk houdt bij een specifieke belasting.